Прокопчук Надія Василівна

Прізвище,  ім'я,  по батькові: Прокопчук Надія Василівна                 
Рік народження:  20.10.1957
Освіта:   вища
Фах:  учитель початкових класів


Звання, нагороди:  : Грамота Котелевської РДА, Котелевської районної ради


Посада: учитель  Педагогічний стаж: 33 роки


Адреса досвіду:  Великорублівська ЗОШ І-ІІІ ступенів  Котелевської районної ради


ІНФОРМАЦІЯ ПРО ДОСВІД
Тема:     Удосконалення навичок виразного читання учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних технологій.

Мета: формувати в учнів навички правильного, усвідомленого читання вголос цілими словами.
Короткий зміст: На уроках читання  застосовуються різноманітні інноваційні технології, прийоми і вправи, які вдосконалюють зорове сприймання і вимову, дають  змогу з меншою затратою сил досягти кращої результативності своєї праці, добитися глибоких і міцних знань, практичних умінь і навичок учнів. Тому розвиток техніки вміння та розуміння прочитаного – слів, словосполучень, речень - взаємопов’язані і мають здійснюватися одночасно. Збагачення практики читання сприяє не довготривалість, а частота тренувальних вправ. Людська пам’ять краще зберігає те, що з’являється періодично, час від часу, а не постійно перед очима. Саме це створює подразник і запам’ятовується краще. А тому щодня, через певні проміжки часу, необхідно проводити невеликі за об’ємом вправи. Тобто тренуватися в читанні часто, порціями, по кілька хвилин краще, ніж читати 1-2 години без відпочинку.
На кожному уроці відводиться час, коли діти вчаться читати скоромовкою. Також використовується  читання навипередки, читання – «доганяйки». Саме тоді розробляється мовний та артикуляційний апарат, працюють на повну силу органи дихання, язик, губи. 
Сам процес читання є складним, взаємопов’язаним процесом між чуттєвим сприйманням тексту та розумовими операціями, що дають змогу бачити графічні символи, розуміти написане. На швидкість читання впливають багато факторів:  рівень мовленнєвого розвитку, кут зору читця, вміння артикулювати, постановка дихання, характер тексту (зміст, легкий чи складний, цікавий - нецікавий), образ слова (шрифт, чіткість друкування), розвиток вміння передбачати наступні літери, слово.
Вправи на удосконалення техніки читання: розширення кута зору, вправи на миттєве розпізнавання слова під час читання (картки-блискавки), зорові і слухові диктанти, тощо.
Районний професійний конкурс: Учитель року 
Інше: участь у Всеукраїнському конкурсі  «Джміль та бджілочка» (2010 рік)
Форма узагальнення: опис досвіду з додатками, матеріали досвіду роботи
Схвалено (ким?, коли?):  рішенням педагогічної ради Великорублівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (протокол № 2 від 10.01.2014 року)
Місце  збереження: Великорублівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, РМК 

Немає коментарів:

Дописати коментар