пʼятниця, 4 серпня 2023 р.

 Створення ліцею в нашій громаді - це справа відповідальна!

🧐І відповідальність полягає на всіх , починаючи від учня, батьків, вчителів, депутатів, органів місцевого самоврядування до самого засновника.
Пропоную проаналізувати індикатори для визначення спроможності закладів освіти забезпечити якісне профільне навчання в старшій школі (через призму цих показників розглядається кожен заклад, що претендує на наявність 10–12 класів):
‼️Наявність якісного кадрового потенціалу
Маються на увазі спеціалізація педагогів та їхній фах, рівень кваліфікації, підготовка та перепідготовка, наявність сертифікатів, нагород тощо, залежно від майбутнього тематичного спрямування закладу.
‼️Кількість учнів
Чим більше учнів старшої школи в закладі, тим більше можливостей вибору профілю вони матимуть( по 2 класа на 3 профіля)
‼️Високі бали ЗНО з профільних предметів
Це чи не єдиний суто математичний показник ефективності навчання. Тут аналізують відсоток учнів, які складають ЗНО на високий, достатній, середній та початковий рівні з кожного з профільних предметів.
‼️Відсоток учнів, які залучені до зовнішніх наукових програм – заходів Малої Академії Наук, олімпіад, конкурсів, проєктів тощо
Цей показник свідчить про зацікавленість старшокласників у поглибленому вивченні профільних предметів, що, відповідно, говорить про рівень якості освітніх послуг.
‼️Відповідність матеріального-технічного забезпечення профілю
Сьогоднішні вимоги до освітнього процесу передбачають наявність практичного матеріалу, техніки та технологій для навчання, обладнання лабораторій та кабінетів, доступу до міжнародних ресурсів тощо.
‼️Відсоток відповідності обраних на ЗНО предметів профільним для закладу
Якщо учні вирішують складати ЗНО з профільних предметів, це свідчить про їхню впевненість в отриманих знаннях та навичках, що, зі свого боку, свідчить про якість освітнього процесу в закладі.
‼️Мікроклімат у школі
Відсутність конфліктів, скарг та звернень, швидке та ефективне їхнє вирішення свідчать про сприятливий для навчання мікроклімат у закладі освіти. Сюди також можна віднести ефективне управління, інноваційність методів та підходів до роботи.
‼️Наступність базової середньої та фахової освіти
Це складений показник. Він формується на основі порівняння кількості учнів, які навчалися в цьому ж закладі в базовій середній школі, з чисельністю учнів старших класів, з одного боку. А з іншого – кількості випускників, які обрали для подальшого навчання той самий фах, відповідно до якого навчалися в 10–12 класах(кількість учнів, що вступили до ВУЗів)
‼️Наявність та ефективність робота інституцій громадського управління в закладі освіти
Педагогічна рада, батьківське та учнівське самоврядування, піклувальна рада тощо – усе це свідчить про ефективність менеджменту в закладі освіти та впевненість у стратегії свого закладу.
‼️Професійна активність педагогічного складу
Участь у різноманітних наукових та освітніх заходах, конкурсах говорить про те, що вчителі мають компетентність “навчання протягом життя”, тобто про їхню зацікавленість у самовдосконаленні та професійному рості, підвищенні якості освітніх послуг, що вони надають.
‼️Наявність угод зі стейкхолдерами
Стейкхолдери – зацікавлені сторони. У цьому контексті мається на увазі залучення зовнішніх фахівців – представників компаній, підприємств, бізнесу, науки тощо до співпраці зі школою.
‼️Авторські освітні програми
Українське законодавство дозволяє освітянам застосовувати власні надбання та розробки в освітньому процесі задля підвищення його ефективності, а також затверджувати свої програми. Наявність таких авторських програм у школі свідчить про бажання педагогічного складу розвиватися та підвищувати якість освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар